Panduan Lengkap Bisnes Air Paling Best Di Malaysia!

panduan-lengkap-bisnes-airWalaupun di luar kedengaran bisnes air dari langit yang sedang mencurah curah walaupun jam sudah menunjukkan hampir 12 : 30 malam. Bisnes air macam ini bukan dalam kawalan kita, ini semua kehendak dari Nya. Bila ia turun jangan lupa bacalah doa turun hujan.

Dari Ummul Mukminin, ’Aisyah radhiyallahu ’anha,

إِنَّ النَّبِىَّ -صلى الله عليه وسلم- كَانَ إِذَا رَأَى الْمَطَرَ قَالَ  اللَّهُمَّ صَيِّباً نَافِعاً

Nabi shallallahu ’alaihi wa sallam ketika melihat turunnya hujan, beliau mengucapkan, ”Allahumma shoyyiban nafi’an” [Ya Allah turunkanlah pada kami hujan yang bermanfaat]”. (HR. Bukhari no. 1032)

Moga dengan turunnya hujan ini bersama dengan rahmatNya dan semakin berkurangannya bacaan IPU, dan makin jelasnya pandangan aku yang memang sudah sedia kabur ini. Aminnn

Memang tidak dinafikan tiap-tiap hari paling tidak mesti hati aku tergerak untuk singgah di gerai-gerai untuk membeli air yang aku sukai. Antara dalam senarai kesukaan aku adalah seperti air mangga, air kelapa, air tebu, air durian belanda dan sekali sekala aku suka layan air cendol atau pun ABC.

Adakah citarasa kita sama? Adakah kita serupa? jawab lah…  🙂

Wahhh nampaknya bisnes air dari langit ini makin laju nampaknya, dah kelihatan lambat lagi berhenti. Syukurlah atas rahmat yang diturunkan oleh Nya….

Makin sejuklah pulak dibuatnya…. ni nak sambung lagi ke atau capai selimut dan terus tidur??? Hah..kalau ikutkan kata nafsu amarah dah tentu memujuk-mujuk mendayu-dayu untuk tidur, .. tapi aku aku pujuk hati aku  relekk arrr dulu.

Okeylah apa yang saya perasan kalau air dia sedap memang pelanggan akan sentiasa melekat punya, apatah lagi mereka inilah akan jadi pelanggan tetap dan saban hari membeli berkali-kali daripada peniaga bisnes air balang.

Jadi apa rahsianya air diorang ni sedap?

Pasal rahsia ni sebenarnya tiada rahsia pun, sebenarnya anda boleh  try test dan cuba buat bancuhan dan ramuan sendiri. Cara paling mudah adalah anda buat dan beri keluarga anda sendiri rasa, kalau anda buat banyak bagi jiran sebelah rumah rasa atau boleh bagi kawan-kawan rasa atau boleh bagi satu kampong rasa. Biar diorang komen dan beritahu pendapat diorang.

Ini baru cerita pasal rasa sahaja.

Belum lagi cerita pasal air apa yang anda nak jual? Air apa yang ada banyak permintaan dan peminatnya.?

Bagaimana nak kurangkan kos dan tingkatkan keuntungan tanpa menjejaskan kualiti air yang kita jual.

Sebenarnya ada jalan pintas tanpa perlu mengeluarkan modal yang banyak untuk membuat ujikaji bisnes air balang jenis mana yang punyai ramai permintaan dan sesuai dilaksanakan ditempat anda.

panduan-bisnes-air

Panduan Lengkap Bisnes Air dan Dessert melalui video Step by Step

Dengan panduan ini anda tak perlu buat ujikaji. Hanya ikut sahaja video, jika tertinggal anda boleh reverse semula video tersebut. Nampak mudah bukan. Secara ringkasnya  Panduan Lengkap Bisnes Air dan Dessert  ini merangkumi 6 bab kesemuanya. Antaranya adalah:

1.Pendedahan 14 Air Balang Paling Meletup! Lepas ini anda dah tak pening nak buat ujikaji demi ujikaji untuk tahu air mana yang laku keras ooo..

2.Cara Buat Air Dari Bisnes Air Untuk Minuman Dirumah. Maksudnya anda boleh buat air blang tapi untuk kuantiti yang lebih sedikit dan rasanya sama dengan air yang dari balang tu…

3.Teknik Buat Dadih Spesial. Lepas ini anda dah boleh buat dadih ikut citarasa anda sendiri…

4.Teknik Buat Mousse in The Cup Hotel Style. Ada 7 resepi yang anda boleh buat terus, dan kalau dah terer boleh olah dan cipta mousse anda sendiri…

5.Cara Kira Kira Supaya Bisnes Air Sentiasa Untungg.. Ooo.

6.Teknik Run Bisnes Air dan Dessert Yang Laku Gilaa. Didedahkan tips-tips untuk kencangkan jualan air anda.

Kalau anda nak dapat maklumat yang lebih lanjut boleh dapat disini. “Panduan Lengkap Bisnes Air Dan Dessert”

Dalam ekonomi yang tak menentu ni macam-macam boleh jadi. Tengok ajelah berita minggu lepas tentang 200,000 graduan gagal dapat kerja, itu belum lagi cerita pasal sikap dan tabiat graduan yang datang untuk temuduga dan menyebabkan mereka tidak diterima walaupun pada penampilan yang kebeberapa kali.

Kalau anda dah pening dan tak tahu nak buat apa bolehlah belajar buat bisnes macam bisnes air balang ni. Takkan nak petik anggur dan salahkah semua pihak sebab tak dapat kerja. Yang penting anda kena berusaha, Berakit-rakit ke hulu, Berenang-renang ke tepian, Bersakit-sakit dahulu, Bersenang-senang kemudian.

– pandua-bisnes-air-mangga

Okeylah nanti petang nak cari air mangga lah pulak. Aku memang pantang kalau cerita pasal air ni, mesti tekak terasa kering sahaja.. Harap-harap langit sentiasa cerah untuk saya anda anda semua, kalau tidak makcik air mangga ni tak berniaga pulak, aku kena cari kat tempat lain pula..

44 Comments

  1. Raihanah Ahmad October 7, 2015
    • saniyunus October 8, 2015
  2. Hero Borneo October 7, 2015
    • saniyunus October 8, 2015
      • Hero Borneo October 12, 2015
        • saniyunus October 12, 2015
  3. Anuar October 8, 2015
  4. reezluv October 8, 2015
  5. bdak_cenang October 8, 2015
    • saniyunus October 8, 2015
  6. Oja Samid October 8, 2015
    • saniyunus October 15, 2015
  7. zool October 8, 2015
  8. Noriza Rahman October 8, 2015
  9. titan October 9, 2015
    • saniyunus October 10, 2015
  10. Ibu Zarith October 9, 2015
    • saniyunus October 10, 2015
  11. MDHAFiZ.NET October 10, 2015
    • saniyunus October 11, 2015
  12. ahmadyani October 10, 2015
    • saniyunus October 11, 2015
  13. suri October 11, 2015
    • saniyunus October 12, 2015
  14. JMR October 12, 2015
    • saniyunus October 12, 2015
  15. nikkhazami October 12, 2015
    • saniyunus October 15, 2015
  16. suri October 14, 2015
    • saniyunus October 15, 2015
  17. Encik Kelakar October 15, 2015
    • saniyunus October 16, 2015
  18. akubiomed October 16, 2015
    • saniyunus October 16, 2015
  19. Etuza November 5, 2015
    • saniyunus November 5, 2015
  20. nazir January 25, 2016
    • saniyunus January 26, 2016

Leave a Reply

CommentLuv badge
Protected by WP Anti Spam

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Blogged.my ping blog